Το προξενιό της Ιουλίας: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

 

Το προξενιό της Ιουλίας: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Το προξενιό της Ιουλίας: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

 

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει την κριτική του για τη νέα σειρά του ALPHA, «Το προξενιό της Ιουλίας».

Έχω ξαναγράψει αρκετές φορές για το πόσο σημαντικό πράγμα είναι στο σινεμά ή στην τηλεόραση το θέμα των τρέιλερ, των διαφημιστικών τρέιλερ που διαφημίζουν μια ταινία, μια σειρά, μια εκπομπή κλπ κλπ. Καμιά φορά ένα πολύ καλό τρέιλερ μπορεί να σώσει ένα μέτριο ή και κακό αντικείμενο προς διαφήμιση στην αρχή τουλάχιστον, γιατί μετά το στόμα με στόμα καταστρέφει ή σώζει τα πάντα.

Άλλες φορές ένα κακό τρέιλερ μπορεί να πάει καταρχήν το διαφημιζόμενο αντικείμενο προς τη κακή υποδοχή του κοινού.

«Το προξενιό της Ιουλίας» – Η κριτική μας

«Το προξενιό της Ιουλίας», η καινούρια σειρά του ALPHA είχε ένα τρέιλερ το οποίο παιζόταν από τον Αύγουστο, ή μάλλον για να το πω από την αρχή διαφορετικά, «Το προξενιό της Ιουλίας» είχε ένα τρέιλερ σαν να επρόκειτο για ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου και η ίδια σειρά όπως είδα στο πρώτο επεισόδιο είναι σαν να την έχει γυρίσει ο Γιάννης Δαλιανίδης.

Διαβάστε Επίσης  Η Γη της Ελιάς: Τι είναι αυτό που σαγηνεύει τον Φίλιππο στην Σάντρα;

Πολύ καλό όπως και να το πάρει κανείς και το ένα και το άλλο, απλώς δεν ταιριάζουν γιατί το μεν τρέιλερ ήταν υψηλής αισθητικής και δημιουργούσε συνειρμούς από το νέο-ελληνικό σινεμά έστω και στις καλές του στιγμές και αναρωτιόσουν τι θα είναι αυτό που μοιάζει σαν να το είχε γυρίσει ο Αγγελόπουλος ή ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και από την άλλη η ίδια σειρά είναι σαν να βλέπεις έργο του Δαλιανίδη, δηλαδή η δράση και το δράμα στο φουλ, τολμηρό, αλλά ωραία γυρισμένο, με αισθησιασμό, αλλά και το σωστό μέτρο, καλοί ηθοποιοί, ωραίες ερμηνείες και απανωτές ανατροπές, έτσι όπως πρέπει να έχει ένα καλό σενάριο.

Βεβαίως και αυτό είναι σειρά εποχής όπως οι περισσότερες σειρές φέτος και εξελίσσεται στα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του ’50, έχει ωραία αναπαράσταση εποχής, αλλά το δράμα και η υπόθεση είναι τόσο έντονα που σου καταργούν τη διάθεση να παρακολουθήσεις την αναπαράσταση της εποχής, γιατί σου δημιουργεί συνέχεια το ενδιαφέρον για το τι θα γίνει παρακάτω, οπότε είτε εποχής είναι, είτε όχι, δεν έχει τόση σημασία πάντως δεν έχει και ουσιαστικά φάουλ όσον αφορά την αναπαράσταση αυτής της εποχής.

Διαβάστε Επίσης  Η Γη της Ελιάς: Η Αρετή το χάνει τελείως και πιάνεται στα χέρια με την Ελένη

Αυτό που έγραψα στην αρχή περί τρέιλερ Αγγελοπουλικό και Δαλιανιδεϊκης επίδρασης στο σενάριο και στο γύρισμα, τώρα που το σκέφτομαι είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και δεν ξέρω ποιανού ιδέα ήταν πάντως και τα δυο πέτυχαν 100%.

Βέβαια πρέπει να πούμε ότι το σημαντικό είναι να πούμε πως είναι η σειρά, όχι το τρέιλερ και όπως έχω ξαναπεί όταν η σειρά είναι καλή δεν χρειάζεται να πεις πολλά, αν μπορείς να πεις στον κόσμο δες το, θα περάσεις καλά αν σου αρέσουν τα δράματα με τις συνεχείς ανατροπές, τα οικογενειακά προβλήματα, τον έρωτα, τη βία, όλα με μέτρο -και σωστό μέτρο-, τότε δεν χρειάζεται πολλά πολλά, ούτε αναλύσεις.

Και το σενάριο είναι όπως πρέπει και η σκηνοθεσία όπως χρειάζεται και οι ερμηνείες θαύμα, καλοί ηθοποιοί σε καλούς ρόλους.

 

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *