Χαρτορίχτρες, καφετζούδες, οραματιστές και ψευτο-μάντεις στη …σύγχρονη εποχή μας

Χαρτορίχτρες, καφετζούδες, οραματιστές και ψευτο-μάντεις στη …σύγχρονη εποχή μας

Στην εποχή μας, 2.018 χρόνια μετά τον Χριστό, μια εποχή προόδου και μεγάλων επιστημονικών, ιατρικών και τεχνολογικών ανακαλύψεων, κάποιοι συνάνθρωποί μας εμφανίζονται να σκέπτονται και να συμπεριφέρονται με δεισιδαιμονικό και θρησκόληπτο τρόπο, που θα έπρεπε να ισχύει μόνο στις πρωτόγονες φυλές και τους μάγους των ειδωλολατρικών χρόνων.

Ακόμη και στην εποχή μας δυστυχώς, μετά τη ζωογόνο επικράτηση του Χριστιανισμού, και αφού ήδη από τον Ιουδαϊσμό της Παλαιάς Διαθήκης τα ουράνια σώματα και οι φυσικές δυνάμεις έχουν απομυθοποιηθεί -διότι θεωρήθηκαν, πολύ σωστά, δημιουργήματα και όχι θεοί (αρχή της επιστήμης)- πολλοί άνθρωποι αρέσκονται να επισκέπτονται μάγους και πνευματιστές, να καταφεύγουν σε μάντεις, όνειρο-ερμηνευτές, καφετζούδες, χαρτορίχτρες, οραματίστριες, ταρωγνώστες κ.λπ., για να μάθουν υποτίθεται το μέλλον τους, να λύσουν τα προβλήματά τους, να διαλευκάνουν αν τους απατά το ταίρι τους, να βρουν τα χαμένα τους αντικείμενα, να μιλήσουν με συχωρεμένους γονείς, συγγενείς, φίλους κ.α.

Οι λόγοι, κοινωνιολογικά και ψυχολογικά, είναι γνωστοί: Το άγχος της σύγχρονης ζωής, τα μύρια καθημερινά προβλήματα, οι προστριβές με τους άλλους και η ανάγκη διεξόδου, η περιέργεια για τον μεταφυσικό κόσμο, οι αναζητούμενες εμπειρίες της Νέας Εποχής που σχετίζονται με πνευματιστικές ενέργειες, αύρας, κρυστάλλων, ζωδίων κ.ο.κ., ωθούν ορισμένους στην εξερεύνηση μεταφυσικών χώρων και στην προσπάθεια αντλήσεως πληροφοριών υπέρ «εαυτών και αλλήλων». Όταν μιλάμε για «Νέα Εποχή» εννοούμε διάφορα μορφώματα από αρχαίες θρησκείες, ειδωλολατρία, μεσαιωνικό συμβολισμό, πανθεϊσμό, πνευματισμό και γνωστικισμό, που παγκοσμίως αντιτίθενται γενικά στον Χριστιανισμό.

Μέσω της ‘νέας εποχής’ απλώνεται σήμερα και ο νεοσατανισμός, ντυμένος δυστυχώς με επιστημονικό μανδύα.

Χριστιανικά και φιλοσοφικά οι τάσεις και πρακτικές αυτές δείχνουν πνευματική οπισθοδρόμηση.

Ο σκοτισμένος από τη φθορά, την υπαρξιακή αγωνία και την απομάκρυνση από το Θεό άνθρωπος, αντί να αναζητά το δρόμο της επιστροφής, της χαράς και της ευτυχίας του στον Τριαδικό Θεό, προτιμά να αρνείται καθημερινά τα σημάδια της ελπίδας και της απύθμενης αγάπης τού μόνου αληθινού Θεού (δια της μετανοίας, εκκλησιαστικής λατρείας, μυστηριακής ζωής, προσευχής, ανάγνωσης Αγίας Γραφής κ.λπ.), που προσφέρονται δωρεάν για τη σωτηρία του κόσμου, και να επισκέπτεται και εντρυφά σε χώρους μαντείας, παραδοξολογίας και απελπισίας. Αποτέλεσμα:

Διαβάστε Επίσης  Εορτολόγιο 05 Οκτωβρίου

Να τρώνε με χρυσά κουτάλια οι κάθε είδους εκμεταλλευτές της αμάθειας και της ευπιστίας αρκετών ταλαίπωρων συνανθρώπων μας, οι οποίοι απομυζούν το όνειρο, την πνευματική λεβεντιά και την ελπίδα του κοσμάκη.

Σε τέτοιο δυστυχώς χαμηλό επίπεδο (α)παιδείας και κριτικής (αν)ικανότητας ξεπέσαμε ορισμένοι νεοέλληνες; Να καταφεύγουμε σε αστρολόγους, μέντιουμ, χαρτομάντες και καφετζούδες για να ορθοποδήσουμε στη ζωή μας;

Να εξαρτιόμαστε πνευματικά, αλλά και ‘πολιτιστικά’, πολιτικά και υλικά (αφού υφαρπάζονται μεγάλες περιουσίες για να γίνουν οι προβλέψεις σε επώνυμους και μη) από τον κάθε τυχαίο «απόφοιτο» μεταφυσικών δήθεν σχολών, ή εσωτερικής φιλοσοφίας, ή ενεργειακής αύρας και χειροπρακτικής, ή αποκρυφιστικών τεχνών, ή εξωσωματικών εμπειριών ή ενίοτε υποτιθέμενο ανατολίτη ‘ειδικό’ και να εμπιστευόμαστε το μέλλον μας (που διαμορφώνεται από τη δική μας θέληση και τη δική μας ελεύθερη προσωπικότητα) σε κάποιους, που μόνο εμπιστοσύνη δεν αποπνέουν, αλλά μόνο ιδιοτελή συμφέροντα και υλιστικά κίνητρα;

Είναι γνωστό, εξάλλου, το εμπόριο μαντικών αντικειμένων, το οποίο έχει και τεράστια κέρδη και προωθείται από συναφείς εταιρείες ή λέσχες και συλλόγους εσωτερισμού, που μυστικά ή φανερά διαδίδουν τη μαγικού περιεχομένου φιλοσοφία τους και πωλούν τελετουργικά όργανα, κρυστάλλους της Νέας Εποχής (κομμάτια χαλαζία, που θεωρούν κάποιοι σύγχρονα φυλακτά) και δήθεν ισχυρά φίλτρα.

Ο αριθμός αυτών των παρά-θρησκευτικών ομάδων είναι μεγάλος. Ορισμένες παραμυθιάζουν τον κόσμο με σύγχρονες ενεργειακές και πνευματιστικές τεχνικές (όπως το ‘ρέικι’ και το ‘τσάνελλινγκ’ π.χ.), με αμφισβητούμενη εξωτική φιλοσοφία, με δυτικού τύπου γιόγκα και διαλογισμό κ.λπ.

[Η γιόγκα και ο διαλογισμός είναι θρησκευτικές ινδουιστικές τεχνικές και όχι γυμναστικές ασκήσεις, όπως προσφέρονται πλέον για χρηματισμό ορισμένων. Όπως ακριβώς δεν μπορούμε να απομονώσουμε τις ‘μετάνοιες’ στην Ορθόδοξη Εκκλησία από το θρησκευτικό τους περιεχόμενο και να τις θεωρήσουμε σαν γυμναστική].

Διαβάστε Επίσης  Η τροφή της ψυχής

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται ακόμη και στα διάφορα ‘φυλακτά’ που διαφημίζονται και πωλούνται.

Πολλά έχουν αμφιβόλου προελεύσεως σύμβολα, ιδιαίτερα εκείνα που μαζί με τα χριστιανικά σύμβολα συνδυάζουν και κάποιο περίεργο «γούρι» για να δημιουργούν περισσότερη σύγχυση.

Οι άνθρωποι που εντάσσονται σε τέτοια περιβάλλοντα και υποτάσσονται σε θρησκοληψίες είναι, ή καταντούν, δυστυχισμένοι! Η ζωή τους γεμίζει φόβο και αγωνία. Διώχνουν τον Θεό μακριά και προσκυνούν ειδωλολατρικά τεχνάσματα ή ακόμη ειδωλικά κατασκευάσματα! Δεσμεύεται η θέλησή τους και υπηρετούν είτε τον αρχηγό κάποιας ύπουλης οργάνωσης είτε την ειμαρμένη και τη δεισιδαιμονία.

Γι’ αυτό και η Εκκλησία εύστοχα καταδικάζει όλα τα παραπάνω και μας καλεί όλους να μείνουμε μακριά από τέτοιες ιδεολογίες και πρακτικές. Ο Χριστιανισμός ελευθερώνει τον άνθρωπο, καθώς η γνώση του αληθινού Θεού και η συνειδητή συμμετοχή μας στην εκκλησιαστική ζωή ρίχνει φως στα μεγάλα ερωτήματα της ζωής. Η μαγεία, η μαντεία και η δεισιδαιμονία καταδικάζουν σε άγνοια, δυστυχία, ξεπεσμό, πνευματικό σκοτάδι.

Όσοι καταφεύγουν στις σύγχρονες νεοεποχίτικες τεχνικές, και δεσμεύονται έτσι στον αποκρυφισμό και τις παραθρησκείες, σε αστρολόγους, ονειροκρίτες, χαρτομάντεις, καφεμάντεις, μέντιουμ και οραματιστές, αρνούνται στην ουσία το Θεό και εμποδίζουν το Άγιο Πνεύμα να μιλήσει στην καρδιά τους. Υποτάσσονται, πολλές φορές εν αγνωσία τους, στα έργα του σκότους, της φθοράς και της ματαιοδοξίας, ενώ αντίθετα η ιστορία είναι γεμάτη από παραδείγματα χριστιανικής ζωής που διαχρονικά και προσωπικά τελειοποιεί και αγιάζει ανθρώπινους χαρακτήρες.

Στη Θεία Λειτουργία αυτό συνοψίζεται στην πρόταση: «Εαυτούς και αλλήλους, και πάσαν την ζωήν ημών, Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα».

Μιχαήλ Χούλη, Θεολόγου

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *